Persefone

It's Libra season! Och det är en supersolig dag och björkarna börjar få allt fler gula löv så... det är officiellt höst, as of today!

Jag känner mig fortfarande lite bortkopplad men jag försöker att bara lita på det jag säger och gör, istället för att kanske lägga fokus på vad jag tänker eftersom mina tankar tenderar att bli ganska
(uh, got bored, började söka på gudinnor istället, ofc, my air sign goes everywhere all the time) iaf, de tenderar att bli extremt ifrågasättande och osäkra på vad som är "rätt" eller "fel", vad som faktiskt är sant eller bra, eller emotionellt övertygande. Och vad innebär ens det? Hur ska jag veta? Varför göra jag som jag gör, varför säger jag det jag säger? Varför varför varför? Ja, det fortsätter sådär rätt länge... Jag försöker iaf lita på mig själv i stunden, och inte reflektera alltför mycket över vad jag gör och säger.

Och jag vet inte men det känns faktiskt som om det blir lite lättare för varje dag som går. Som en del av det här har jag blivit lite besatt vid det ockulta igen. Jag ser det som att det dels är något jätteintressant och dels något som är estetiskt tilltalande och spännande. Men kanske mest som ett sätt att känna mig grundad och lite mer fri i sinnet, och särskilt genom att connecta med min kvinlighet i förhållande till häxor och spiritualitet. Och herregud, astrologi är fantastiskt, det finns så mycket att studera att jag nästan blir lycklig. Dessutom är det så psykologiskt intressant! Och Tarot är estetiskt och kreativt stimulerande och så vidare.

Jag tycker fortfarande att det är svårt att känna kontakt med naturen, att hitta en lugn och trygg punkt i mig själv där den jag är utgår ifrån. Det är så mycket kaos i mitt huvud att det är ganska svårt att gå in med en övertygelse i att bränna saker under fullmånen osv. Samtidigt så är det ändå en fin grej, en slags ritual i sig- något jag gör för att skapa positiva förhållanden. Det är något så vackert på många nivåer med att göra de här sakerna och skapa ett utrymme där jag kan vara en häxa, utifrån vad jag upplever att det består av för mig som individ. Det är jättefint.

EH BORED AGAIN. Men iaf, tänkte skriva lite om mina reflektioner och hur jag upplever det här med att vilja öppna upp sig för att bli mer spirituell, och framförallt kanske att våga ge sig ut på den vägen liksom. Haha.


Comments

Popular Posts